Körkort från andra länder

Utländska körkort kan gälla i Sverige.
Det beror på vilket land körkortet kommer från.

Här kan du läsa om regler för utländskt körkort i Sverige.

Vilka körkort gäller i Sverige?
Körkort från andra länder än EES
Handledare vid övningskörning
Byta EES-körkort till svenskt körkort
Byta annat utländskt körkort till svenskt körkort
Vilka regler gäller i den svenska trafiken?

Transportstyrelsens logotyp, tar dig till Transportstyrelsens webbplats. Öppnas i nytt fönster. Trafikverkets logotyp, tar dig till Trafikverkets webbplats. Öppnas i nytt fönster.