Lättläst

Välkommen till Körkortsportalens lättlästa sidor.
Till vänster på den här sidan ser du det som finns
på lättläst svenska.
Klicka på de ord som talar om vad du söker.
Där ser du alla texter som finns.

Om du inte hittar vad du söker på en gång,
klicka på nästa ord. Hittar du ändå inte vad du söker kan du kontakta oss (nytt fönster).

Nytt från 2010
Den 1 januari 2010 flyttades länsstyrelsernas körkortsverksamhet till Transportstyrelsen.

 

Transportstyrelsens logotyp, tar dig till Transportstyrelsens webbplats. Öppnas i nytt fönster. Vägverkets logotyp, tar dig till Vägverkets webbplats. Öppnas i nytt fönster.